het team extreme Tempetation
18-03-2013 19:06
Begin dit jaar is er een door de fam. Wieman koeltechniek www.wiemankoeltechniek.nl gesponsorde airconditioning in de vrachtwagen gebouwd zodat wij op de wedstrijden en tijdens de reis het komend seizoen verzekerd zijn van een aangenaam binnenklimaat in de truck.
Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbrengen van een zogeheten natte cel in de truck zodat volledig zelfvoorzienend kunnen functioneren en onderweg en op het wedstrijdterrein niet altijd afhankelijk zijn van de aangeboden facilitaire diensten.
Uiteraard is er ook bij de Extreme Temptation het één en ander aangepast, zo is er een nieuwe grotere intercooler gebouwd met een andere lucht/water stroming zodat deze meer capaciteit kan verwerken.
Ook is er een nieuwe luchtinlaat ontworpen met het doel de motor beter van adem te voorzien zodat de gewenste PK's kan genereren, tevens is de brandstofpomp van nieuwe leidingen voorzien en werd op vrijdag de tractor weer tot leven gebracht.
Op zaterdagmorgen richting Rotterdam vertrokken om daar voor aanvang van de middagsessie alle sterke verhalen van de afgelopen winterstop aan te horen en te delen, en de toeschouwers de gelegenheid te bieden alles van dichtbij te laten bekijken.
Na de pauze, tussen de middag- en avondsessie, werden wij als eerste voor de sleepwagen geplaatst om de proeftrek in de pro-stockklasse uit te voeren, en zoals wij 's middags al hadden gezien had de organisatie best een goed baantje in Ahoy neergelgd.
Het optoeren met de indoorpijp op de uitlaat is toch net weer iets anders als zonder, want je ziet geen rook en het geluid is niet hetzelfde maar verliep toch voorspoedig en William bracht de sleepwagen in beweging.
De nieuwe voorwielen kwamen netjes van de grond en werden na een strakke run over de 60 meterlijn weer neergezet, Full Pull, de sleepwagenafstelling bleef ongewijzigd en de overige 8 deelnemers mochten laten zien hoe zij overwinterd hadden.
Na de eerste runs wisten 7 tractoren zich voor de finale te kwalificeren, waar de Extreme Temptation wederom als eerste aan het vertrek mocht verschijnen om een te kloppen aftand voor de overige finalisten neer te zetten.
Met een op zich redelijke run werd William bij 58,05 meter een halt toegeroepen, na de run werd er een geluid gehoord wat er normaal gesproken niet klinkt aan het eind van een run en bleek de Extreme Temptation niet op eigen gelegenheid voor de sleepwagen weg te kunnen, nadat de sleeptractor ons bij de vrachtwagen had afgeleverd lijkt er na een eerste check schade aan de versnellingsbak te zijn ontstaan.
Teruggekeerd in de hal bleek dat inmiddels John Deere 2 met 59.63 meter en Rocky met 59.42 meter de plaatsen 1 en 2 in hadden genomen, nadat de overige finalisten hun run hadden voltooid bleek de afstand van Extreme Temptation goed voor een 3e plaats in de einduitslag.
Tevreden over de uitslag werd na middernacht de thuisreis ingezet om daar de komende weken de laatste voorbereidingen, en herstellen van de opgelopen versnellingsbakschade af te ronden zodat we op 17 mei deel kunnen nemen aan de eerste Eurocup wedstrijd in het Zweedse Lidköping.
Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbrengen van een zogeheten natte cel in de truck zodat volledig zelfvoorzienend kunnen functioneren en onderweg en op het wedstrijdterrein niet altijd afhankelijk zijn van de aangeboden facilitaire diensten.
Uiteraard is er ook bij de Extreme Temptation het één en ander aangepast, zo is er een nieuwe grotere intercooler gebouwd met een andere lucht/water stroming zodat deze meer capaciteit kan verwerken.
Ook is er een nieuwe luchtinlaat ontworpen met het doel de motor beter van adem te voorzien zodat de gewenste PK's kan genereren, tevens is de brandstofpomp van nieuwe leidingen voorzien en werd op vrijdag de tractor weer tot leven gebracht.
Op zaterdagmorgen richting Rotterdam vertrokken om daar voor aanvang van de middagsessie alle sterke verhalen van de afgelopen winterstop aan te horen en te delen, en de toeschouwers de gelegenheid te bieden alles van dichtbij te laten bekijken.
Na de pauze, tussen de middag- en avondsessie, werden wij als eerste voor de sleepwagen geplaatst om de proeftrek in de pro-stockklasse uit te voeren, en zoals wij 's middags al hadden gezien had de organisatie best een goed baantje in Ahoy neergelgd.
Het optoeren met de indoorpijp op de uitlaat is toch net weer iets anders als zonder, want je ziet geen rook en het geluid is niet hetzelfde maar verliep toch voorspoedig en William bracht de sleepwagen in beweging.
De nieuwe voorwielen kwamen netjes van de grond en werden na een strakke run over de 60 meterlijn weer neergezet, Full Pull, de sleepwagenafstelling bleef ongewijzigd en de overige 8 deelnemers mochten laten zien hoe zij overwinterd hadden.
Na de eerste runs wisten 7 tractoren zich voor de finale te kwalificeren, waar de Extreme Temptation wederom als eerste aan het vertrek mocht verschijnen om een te kloppen aftand voor de overige finalisten neer te zetten.
Met een op zich redelijke run werd William bij 58,05 meter een halt toegeroepen, na de run werd er een geluid gehoord wat er normaal gesproken niet klinkt aan het eind van een run en bleek de Extreme Temptation niet op eigen gelegenheid voor de sleepwagen weg te kunnen, nadat de sleeptractor ons bij de vrachtwagen had afgeleverd lijkt er na een eerste check schade aan de versnellingsbak te zijn ontstaan.
Teruggekeerd in de hal bleek dat inmiddels John Deere 2 met 59.63 meter en Rocky met 59.42 meter de plaatsen 1 en 2 in hadden genomen, nadat de overige finalisten hun run hadden voltooid bleek de afstand van Extreme Temptation goed voor een 3e plaats in de einduitslag.
Tevreden over de uitslag werd na middernacht de thuisreis ingezet om daar de komende weken de laatste voorbereidingen, en herstellen van de opgelopen versnellingsbakschade af te ronden zodat we op 17 mei deel kunnen nemen aan de eerste Eurocup wedstrijd in het Zweedse Lidköping.